Pas op! Overstekende kamelen - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Peter/Anke/Wim/Jany/Fred/Lidy BergPeetoomJansen - WaarBenJij.nu Pas op! Overstekende kamelen - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Peter/Anke/Wim/Jany/Fred/Lidy BergPeetoomJansen - WaarBenJij.nu

Pas op! Overstekende kamelen

Blijf op de hoogte en volg Peter/Anke/Wim/Jany/Fred/Lidy

17 Maart 2016 | India, Jaisalmer

Vanochtend fietsen we door de woestijn. Als je vroeg begint, rond 7 uur, kun je een tocht van een paar uur maken voordat het te heet wordt. De Tharwoestijn ziet er niet uit als een stereotype woestijn met alleen zand en zandduinen. Het landschap laat zich het best omschrijven als een mix van de Hoge Veluwe en een duingebied. Je blijft je verbazen over de rustig voortsjokkende koeien, de vele honden en de schaapskuddes op en langs de weg. Als we eenmaal in de bus zitten, moeten we een paar keer stoppen voor overstekende kamelen. Vogelliefhebbers kunnen hier ook hun hart ophalen. Voor de kenners: we zien de lookalikes van spechten, scholeksters, huismussen, spreeuwen enzovoort. Hoogtepunten zijn toch wel de gieren. Shambu vertelt dat ze op grote schaal worden bejaagd omdat ze een gevaar vormden voor vliegtuigen. Inmiddels zijn ze beschermd. Vandaag komt er nog een bijzondere ervaring bij. We wijken van de route af om bij een meertje in het dorpje Keechan te gaan kijken naar een kolonie Siberische kraanvogels. Adembenemend.
Voordat we bij ons hotel in Jodphur aankomen, bezoeken we nog een heel oude tempel in Osian. Verschillende bruidsparen zijn hier vandaag om de zegen te vragen voor hun pasgesloten huwelijk.

• 17 Maart 2016 - 16:06

Rene Heeren:

Wat een geweldige reis, ik leef helemaal mee met jullie blog, ervaringen die je nooit meer vergeet, geniet er nog van en blijven blogge